Myymälämainonta kylmissä olosuhteissa

Kaikki päätöksentekijät viestinnässä ja markkinoinnissa joutuvat kohtaamaan haasteita, jotka vaikuttavat viestintäratkaisujen valintaan. Myymälämainonnassa, erityisesti kylmäosastoilla, nämä haasteet moninkertaistuvat. Tilan puute ja käytännöllisyys ovat merkittäviä haasteita. Lisäksi kylmä -ja pakastetuoteosastot koostuvat pääasiassa lasipinnoista, joiden puhtaus vaikuttaa merkittävästi asiakkaiden ostohalukkuuteen ja vaatii siksi paljon huomiota kaupan työntekijöiltä.

Freezer2Tarpeet

Kylmätuotteiden mainonnassa on tärkeää tarjota toimittajille ja jälleenmyyjille ratkaisu, joka kestää kosteita olosuhteita vahingoittamatta ja likaamatta kuitenkaan kylmäosastoille tyypillisä lasipintoja. Valitun viestin ja sen ympärille toteutetun mainoksen tulee kiinnittää asiakkaiden huomio estämättä tuotteen näkyvyyttä. Mutta millainen ratkaisu vastaa kaikkiin näihin tarpeisiin?

Haasteet

Myymälämainonnalle perinteiset 3D-mainosmateriaalit, kuten bannerit, pop-up -mainokset, julisteet ja hyllylaput voivat olla hankalia asennettavia eivätkö välttämättä kestä hyvin kylmää tai kosteutta.

Mainoksen sijoittaminen kylmäosastolle on vaikeaa, sillä mainosmateriaalin tulee sietää kylmiä ja kosteita olosuhteita, mutta olla myös helposti asennettavissa ja poistettavissa, jotta kylmäosaston tasot eivät vaurioituisi. Sen tulee olla kiinteä, mutta edullinen, kestävä, mutta hellävarainen sen hyödyntämille pinnoille.

Liimattomat tarrat, jotka on valmistettu laadukkaista ja kierrätettävistä muovimateriaaleista, ovat kylmänkestäviä ja hellävaraisia pinnoille. Niiden tarttumavoima ei muutu kylmässäkään, oli tarttumavoiman taustalla sitten elektrostaattinen varaus tai silikoni. Kalliiden laitteiden pinnat, kuten kylmäkaappien sivut, muuttuvat liimattomilla tarroilla mainonnassa hyödynnettäviksi alustoiksi!

Ratkaisu

Kylmäosastoilla mainostamisessa juuri niiden lasipinnat ovat merkittävimmässä roolissa. Ne koostavat suurimman osan kylmäosastoa, jonka vuoksi ne toimivat myös parhaana alustana viestiä asiakkaillenne tarrojen avulla! Tarrat erottuvat välittömästi osastolta ja niiden toimittaminen on helppoa – laskien merkittävästi myös logistiikkaan kuluvia kustannuksia. Lisäksi tarrat on helppo kiinnittää työntekijöiden toimesta, vähentäen mainoksien asentamiseen meneviä kuluja. STAFIX® materiaalit on valmistettu polypropeenista and polyeteenistä. Tämän ansiosta tarrat eivät ime vettä eivätkä siten ole alttiita kosteusvaikutuksille. Tarrojen osalta ei siis tarvitse pelätä, että ne kutistuisivat tai käpristyisivät ja tippuisivat mainospaikoiltaan. Kun kampanja kaipaa päivitystä, aiempien tarramainosten poistaminen on helppoa ja jättää mainostason samaan kuntoon, kuin se oli ennen mainoksen asentamista.

Lyhyen aikavälin mainonta

Lyhyemmän aikavälin viestintäsuunnitelmassa staattiset tarrat kattavat koko asiakkaan ostoreitin. Sen valkoinen versio kattaa helposti pakaste- ja kylmäkaapit sekä lasiovet ja sen läpinäkyvää versiota voidaan hyödyntää viestimään lasiovien sisäpinnoilta. Tehokampanjoissa tarroilla voidaan luoda unohtumaton vaikutelma kattamalla kokonainen osasto toivomallanne viestillä, ja kampanjan purkaminen onnistuu silti sekunneissa!

Pitkän aikavälin mainonta

Silikonikerrosta hyödyntävä tarra on tärkeä työkalu pitkäaikaiseen viestintään ja kestävämpään tarttumapintaan. Tarttumapinta on vahva ja kestävä myös kosteissa ja kylmissä olosuhteissa. Silikonikerroksen omaava liimaton tarra korvaakin helposti kaikki kylmää kestävät liimatarrat, joiden keskimääräinen kesto on n. 12 kk.

He luottavat meihin

Tunnettu jäätelömerkki Ben & Jerry’s käytti STAFIX®-tarroja mainostaessaan ensimmäistä paikallista jäätelömakuaan, joka on saatavana vain Skandinavian alueella. Suklaisen makea Nordic Water Peace on Ben & Jerry’sin uusi jäätelömaku, joka on mukana tukemassa Itämeri-projektia. Se valmistetaan ilmastoneutraalilla menetelmällä ja ympäristövastuullisuuden periaatteiden mukaisesti kuten kaikki Ben & Jerry’s -jäätelöt. Tuotteella on lisäksi Reilun kaupan sertifikaatti.

Ben & Jerry's

Missiomme 

Tarjoamme helppokäyttöisen, jälkiä jättämättömän ja tahraamattoman työkalun brändinne ympäristöystävälliseen, värikkääseen ja erottuvaan viestintään. Haluamme kehittää mahdollisimman usealla eri printtitekniikalla toteutettavia mainosmateriaaleja parantaaksemme asiakkaidemme mainoskampanjoiden kustannustehokkuutta. STAFIX® -materiaalit ovat liimattomia eivätkä sisällä PVC:tä!